18 sep boattrip naar Komodo Island

18 september 2016 - Komodo Island, Indonesië

Vandaag was het dan zover: Boattrip! Ik laat mijn backpack achter bij het hotel en vertrek met mijn duikbril, slaapspullen en camera naar de boot, op naar het avontuur. Ik ontmoet mijn mede reizigers; 3 jongens alleen, komend uit Duitsland en Frankrijk en 1 koppel uit Portugal, gezellig groepje jonge mensen. Aan boord van onze schuit die niet helemaal is wat ik ervan had verwacht maar ook niet tegenvalt vertrekken we richting komodo national park. De bemanning bestaat uit 1 kapitein en 2 matrozen, maar eigenlijk gewoon 3 vissers die geen woord engels spreken maar wel heel goed voor ons zorgen. Ik geniet lekker van de zon en het uitzicht terwijl ik mijn medepassagiers leer kennen. Je hebt 0.0 % privacy dus een klik is wel belangrijk. Die is er gelukkig dus we hebben het erg gezellig zo met de groep. Bij onze eerste duikspot bij kaluwa island aangekomen kijk ik al mijn ogen uit naar alle vissen en het koraal. We varen door naar de 2e terwijl we een prima lunch geserveerd krijgen op de boot. Het behelpen met de krappe ruimte en de schommelende boot went snel, smetvrees moet je hier in ieder geval niet hebben. Onderweg varen we over prachtig helderblauw water en ik gebaar of we ook hier mogen stoppen, jahoor nog een duik. Wat heerlijk en ook weer mooi onderwater. Bij de 2e stopplaats aangekomen midden in de stroming zien we al enorme zwarte gedaantes onder onze boot door zweven, Manta’s!! Ik lig alweer in het water en probeer de enorme roggen te volgen met mijn gopro actioncam, het is nog best lastig want ze zwemmen tegen de stroom in om plankton te kunnen eten, ik moet heel hard werken met mijn flippers. Wat een beesten zijn het! Geweldig. Onderweg naar onze volgende stop zien we een school dolfijnen in zee, wauww en op de 3e plaats aangekomen is een mooi wit/roze strand met nog prachtiger koraal. Uiteraard stopt de batterij van mijn cam er juist nu mee, maar ik kan wel vertellen dat ik een pijlstaartrog zag met blauwe stippen op zijn rug en zelfs een enorme murene die met zijn dikke kop uit het koraal stak, brrrr best griezelig. Verder alle karakters uit Nemo gespot! Wauww, deze dag zou nog geeneens het hoogtepunt zijn maar hij was nu al geweldig. Na het varen meren we aan in een baai bij kkomodo-island, hier genieten we van ons diner op zee bij een prachtige zonsondergang. Om 21.00 uur maken we ons klaar om te gaan slapen, tandjes poetsen boven zee en slapen op een matras op het dek. Ik ben blij dat ik mijn lakenzak heb meegenomen…