13-06-2017 Isla Isabela, Galapagos, Ecuador

13 juni 2017 - Puerto Villamil, Ecuador

Maandagochtend was het dan zover, Yvonne bracht ons naar Schiphol en toen vlogen we via een tussenstop op Panama naar Guayaquil, Ecuador! We hadden op Panama wel wat vertraging, maar gelukkig werden we evengoed op het vliegveld opgehaald en konden we daarna heerlijk slapen. De volgende morgen weer vroeg uit de veren en door naar Baltra, Galapagos. Onderweg heel wat bagage controles en je betaald overal entree/taxes voor, dat is wel even slikken. We hadden nadat we geland waren besloten om meteen de boot te pakken naar Isabela; een eiland nog mooier en rustiger dan Santa Cruz. In de haven werden we meteen verrast met grote rode krabben op de lavarotsen, kleine witpunt rifhaaien en luierende zeeleeuwen. Het was een hobbelend boottochtje van ruim 2 uur over zee, maar we werden beloond met een prachtige bestemming. De zon was al aan het zakken, we zagen zeeleeuwen en zeeleguanen heerlijk op het strand liggen en flamingos vlogen even later over ons hoofd tijdens onze zoektocht naar een hotel. We hadden een paar verschillende geprobeerd met prijzen wisselend tussen de 40 dollar en 350 dollar per nacht, uiteindelijk gekozen voor een mooi hotel met uitzicht op de zee voor 70 dollar (hij startte op 125 dollar per nacht!). We verblijven hier in ‘Drake Inn’ in ieder geval 3 dagen, of langer tot het geld op is want je kan hier op Isabela niet pinnen.. Dus na bijna 48 uur reizen nu eindelijk tijd voor relaxen! Een pizza op de boulevard en sterren tellen op het strand..

1. Marja:
    14 juni 2017
    Heerlijk zeg, klinkt allemaal goed! Wat de entree/taxes betreft: ' hoort allemaal bij het avontuur '
  2. Kelly:
    14 juni 2017
    Wat een reis!! Lekker dat jullie nu kunnen genieten. Klinkt allemaal erg mooi... De groetjes van Jules aan oom Wouter.
  3. Ria/mam:
    14 juni 2017
    Geweldig! Jullie avontuur is echt begonnen zo te lezen. Xx pap en mam.
  4. Jolanda van galen:
    14 juni 2017
    Hoi Leonie en Wouter. Ik wens jullie een mooie en spannende reis toe.
    Ik verheug me nu alweer op jullie belevenissen. En de mooie foto's.
    Groet vanaf een zeer zonnig Corfu.
  5. Yvonne:
    14 juni 2017
    Leuk leuk, klinkt nu al als een prachtige reis. Geniet!
  6. Andy:
    15 juni 2017
    Ziet er alweer geweldig uit. Enjoy!