6 Okt Sibayak vulkaan beklimmen - Brastagi, Sumatra

6 oktober 2016 - Kabupaten Samosir, Indonesië

Jarig en om 03.30 uur de wekker.. Tja je bent jong en je wilt wat. Warme kleren aan en met de auto naar de voet van de vulkaan. Her verzamelde we met nog 2 koppels en onze gids, klimmen maar! Het was nog aardedonker, een beetje regenachtig en koud. Het eerste stuk ging wel gemakkelijk over gedeeltelijk asfalt maar wel steil omhoog, daarna ging de weg over in een bergpad van rotsen en losse stenen, ik was blij met mijn zaklamp! Na ongeveer een uur klimmen bereikte we de in mist gehulde kraterrand, we hoorden het sissen van de geizers en roken de zwavellucht (rotte eieren geur) erg spannend maar we zagen nog niets.. we liepen verder voor het punt waarvandaan we de zonsopgang konden zien maar ook hier bleef de mist helaas hangen. Het werd wel lichter maar geen zon gezien, brrrr wat was het koud en wat waaide het hard hierboven. We klommen weer naar beneden en af en toe waaide de mist even weg waardoor we zicht kregen op het maanachtige landschap, heel bijzonder om hier te lopen. Ook zagen we de zwavelgeizers met hun gele kleur, bijna onnatuurlijk.. gelukkig was het daar wel lekker warm. Eenmaal terug beneden had onze gids een bloemetje voor mijn verjaardag bij elkaar geplukt, lieff! Na de tocht konden we nog opwarmen in de hotsprings maar daar bedankte we voor, we wilden lekker terug naar het hotel voor ons ontbijtbuffet met warme wafels, mmm. Toen om 10.30 uur gingen we met onze chauffeur door naar Lake Toba, ik had begrepen dat dit 2 uur rijden was maar niets was minder waar :) . Oke we waren onderweg nog wel een paar keer gestopt o.a. bij een reusachtige waterval, natuurgeweld! Wouter had nog energie en was nog helemaal naar beneden gerend, haha. Onze chauffeur viel bijna in slaap achter het stuur dus die gooide nog maar weer wat water in zijn gezicht, ja echt heel rustig rijden zo... Om 16.00 uur kwamen we eindelijk aan in perapat, snel kaartje gekocht en hardhollend naar het veerbootje, toen nog een uur varen over het mystieke Tobameer en uiteindelijk ons hotel bereikt. Wat een heerlijke plek zo aan het meer, kan niet wachten om morgen vanuit onze kamer zo erin te springen. Nu net een Batak massage van 1.5 uur achter de rug en ik kan er weer tegenaan. Het is nu pas 19.30 uur, Wat een prima leuke lange verjaardag zo

1. Yvonne:
    6 oktober 2016
    Super leuk Lee, bijzondere dag en apart zo'n compleet ander landschap. Heeerlijk zo'n massage, zo moet een verjaardag zijn! <3
  2. Seva:
    6 oktober 2016
    Wat leuk allemaal! Gefeliciteerd met je verjaardag
  3. Mama Ria:
    Heerlijk om te lezen.Gefeliciteerd