2 okt Medan, Sumatra

2 oktober 2016 - Medan, Indonesië

Vandaag vliegen naar Sumatra waar ik Wouter weer zie! ’s Morgens met de BlueBird taxi eerst naar Denpasar Airport, gelukkig erg vlakbij. Ik vlieg met LionAir en helaas was de rechtstreekse vlucht die ook nog eens goedkoper was al vol. Dus nu eerst naar het eiland Batam en na de overstap alhier wat allemaal een beetje knullig verliep vlieg ik door naar Medan, Sumatra. Gelukkig ging alles goed en zelfs mijn backpack ligt op de bagageband! Nu nog 2 uur wachten, sinds ik Denpasar heb verlaten zie ik eigenlijk geen enkele westerling meer en ook hier ben ik de enige. Ik hang wat rond opn het vliegveld en een paar meisjes willen graag met me op de foto. Ik ontmoet dan toch nog een Australiër met zijn chauffeur die toevallig ook nog tours organiseerd. Ik neem zo’n kaartje mee, altijd handig. Dan is het eindelijk zover, Wouter is geland en na nog eens 45 min wachten komt hij eindelijk door de gate, jeeejjjj kussiee kussie. We vertrekken met de taxi naar ons hotel, als verassing hen ik het enige 5 sterren hotel in Medan geboekt voor vannacht. Het verkeer naar het hotel is chaotisch maar het hotel zelf is heerlijk. Superluxe ontvangst inclusief bomcontroles bij de taxi (!) en een bell-boy. Even gezwommen en in de jacuzzzi en toen de stad in om wat te eten bij Tip Top, lekker vertrouwd… de meeste rare combi besteld; bitterballen, pannenkoeken en gebakken banaan. Ik was daarna ook een beetje misselijk, wouter niet, die bestelde in het hotel nog een chocoladetaartje toe en een verse jus die naar mandarijnensap smaakte. Verder was er in de stad niet zoveel te beleven behalve een hoop drukte en chaos. Onze man van het vliegveld dus maar even geappt dat we graag van zijn service gebruik willen maken vanaf morgen want ik ben ook een beetje reis- en lonelyPlanet moe.

1. Marja:
    3 oktober 2016
    Heerlijk weer met zijn tweeën, samen verder genieten!
  2. Kelly:
    3 oktober 2016
    Jaaaaaaa! Weer fijn samen! Nog lekker genieten van de laatste week.