3 okt Bukit Lawang, Sumatra

3 oktober 2016 - Sumatra, Indonesië

Na echt een superheerlijke nachtrust samen aan het 5 sterren ontbijt, echt een overvloed aan keuzes bij de buffetten. Na het ontbijt ontvangen we Anca van Junglebooked adventures in de lobby. We bespreken onze opties en onderhandelen over de prijs. Uiteindelijk is de deal rond en zijn we de komende 5 dagen onder de pannen. Ik had alleen zelf de komende 2 dagen al geboekt in Bukit lawang en de rest wordt nu geregeld voor ons, heerlijk! We vertrekken om 12.00 uur met onze chauffeur naar Bukit lawang, weer een chaotisch ritje en wat billenknijpmomenten, af en toe was ook het geld op denk ik en bestond de weg alleen maar uit grind, kuilen vol water en loslopende koeien. Na 3.5 uur komen we aan bij onze Ecolodge in Bukit Lawang waar onze gids voor moren ons al staat op te wachten voor een korte briefing. We checken in en verkennen de omgeving een beetje, we zitten aan een kolkende rivier aan de rand van de jungle, ons verblijf wordt omringd door apen en muggen en we hebben onze eigen eco badkamer buiten waarvan de douche bestaat uit een emmer water met een bakje om het over je heen te scheppen, helaas het 5 sterren hotel is niet meer. Na een powernap wandelen we naar het dorpje waar we lekker Indonesisch eten en chillen we nog wat na in de lounge van onze ecolodge die overigens wel heel erg mooi is. Morgen staat er een jungle trekking op het programma!

1. Marja:
    3 oktober 2016
    @wouter: hoort allemaal bij het avontuur
  2. Lia:
    3 oktober 2016
    Zo vreselijk leuk om jullie te volgen!
  3. Yvonne:
    4 oktober 2016
    Leuk hoor! Heerlijk dat jullie weer samen zijn en zo'n luxe hotel hebben meegepakt. Ben benieuwd naar de jungle trekking!