28 sep Pemuteran, Bali

28 september 2016 - Pemuteran, Indonesië

De dag na het snorkelen op Gili Air terug naar het vaste land, ik moest om 11.00 uur in de haven zijn dus dat deed ik; boot vol! “Oh no no no, look I made a reservation for 11.00 so I'm gonna leave at 11.00!” Een paar telefonisch en wat heen en weer geren door de mannetjes in de haven zat ik om 11.05 uur op een andere boot naar Bali :) Gewoon een beetje Hollandse volhardendheid en je komt er wel. Na een hobbelend ritje over zee terug in Padang bai en toen nog 2 uur met een volgepropt busje naar Ubud, pfff allemaal niet gemaakt voor mijn dikke billen. Eenmaal terug in Ubud ook niet gedropt bij mijn hotel maar gewoon ergens in het centrum, dus laatste stukje met een scootertaxi naar mijn hotel, nu een ander geprobeerd maar dat had ik beter niet kunnen doen, wat een herrie dat zowel overdag als ’s nachts doorginh. Dus na niet heel goed geslapen te hebben de volgende morgen met de taxi naar Pemuteran, Noord Bali. Een ritje van 5 uur ofzo met een stop bij Ulundu tempel, een lokale markt en een mooi uitzichtpunt over 2 meren. Hier stond ook een man met verschillende dieren waarmee je op de foto kon in ruil voor wat geld. Normaal ben ik hier op tegen maar daar stond ik op dat moment even niet bij stil en hoe vaak krijg je nou een boa in je nek? Aangekomen in Pemuteran eerst bij het duurste hotel gepost, misschien kon er wat van de prijs af? Maar het bleef erg duur en het was ook niet helemaal mijn stijl, dus door naar een bnb. Dat leek er meer op, voor een kleine 18 euro per nacht een zeer goed verblijf en ik werd meteen al leuk begroet door een andere backpackster uit Litouwen, Justa. We hadden meteen een klik een besloten om samen te eten, te chillen op het strand en een snorkeltrip en trekkingstocht voor de volgende dag te boeken. Gezellig!

1. Marja:
    2 oktober 2016
    Leuk om weer ' mee te reizen' Leonie! Nog een paar uur en jullie zijn weer samen!