26 sep Gili Air, Lombok

26 september 2016 - Gili Air, Indonesië

Voor vandaag stond er een snorkeltrip op het programma, bij de balie aangekomen stond er een duits koppel en verder niemand, kleine groep, fijn! Echter bij de volgende balie waar we onze flippers kregen stonden er nog eens 20 mensen te wachten die ook meegingen.. oké dan zijn er misschien meer bootjes, maar eenmaal op de vrij kleine glassbottom boot kwamen we erachter dat daar nóg eens 20 mensen bijkwamen, totaal ruim 45 mensen! Dat gingen ze toch niet menen? Meer mensen mopperden, maar actie bleef uit. Zo zit ik niet in elkaar, ik ging naar de big boss toe want de kapitein gaf ook niet mee. Deze vertelde mij dat er 75 mensen op de boot passen en dat dit nog wel meeviel.. ja echt niet! Ik werd behoorlijk boos maar ik kon mijn geld terug krijgen en daar bleef het bij. Prima, dan toch niet. Ik heb mijn spullen gepakt en ben vertrokken, het duitse koppel in mijn kielzog en de rest van de domme schapen bleef zitten. Met de duitsers, Laura en Patrick zijn we naar de haven gelopen en hebben een privéboot gehuurd, ipv 100 rp (€7,-).p.p. betaalde we nu 235 rp p.p. (€15,-) Waarvoor we een werkelijk waar prachtige ruime houten boot kregen, ruim 5 uur snorkelplezier en 2 bemanningsleden. We voerden naar onze eerste snorkelspot, onze kapitein veranderde in onze prive-onderwatergids en nam ons mee naar het koraal en de zeeschildpadden, hij wist er meerdere voor ons te ontdekken en maakte ondertussen ook nog foto's van me bij de schildpad. Het was ongelooflijk hoe lang deze man zijn adem in kon houden! Verder zag ik nog heeel veel soorten vissen en ook de nemo visjes. Onderweg passeerden we nog de volgepropte glassbottom boten en de tientallen mensen op elkaar gepropt in het water op zoek naar de schildpadden, ik moest me inhouden om ze niet uit te lachen ;-). Na 3 stops gingen we lunchen op gili meno, waar ik ook nog even de mogelijkheid kreeg om naar het salt lake te lopen en na de lunch nog 1 snorkeltrip en toen terug naar gili air. Wat een top dag was dit, echt zo blij dat ik mijn hart en verstand volg ipv de rest achterna loop, super dit!

1. Lia:
    26 september 2016
    Go girl !!! Goed gedaan!!
  2. Marja:
    Goed gedaan Leonie!
  3. Yvonne:
    26 september 2016
    Yeaaah, stoer van je Lee. "You create your own luck!", maar dat hoef ik jou niet te vertellen! Wat een heerlijke verhalen, zussie! Ben aan het genieten, je neemt ons helemaal mee.
  4. Evelyn:
    26 september 2016
    ha zo ken ik je chica, you rock! Prachtige plaatjes..
  5. Kelly:
    2 oktober 2016
    Ik zie het helemaal voor me! Goed gedaan!