25-06-2017 Cotopaxi Vulkaan, Ecuador

26 juni 2017 - Quito, Ecuador

Weet je wat wij vandaag gedaan hebben? Een vulkaan beklommen! Gekkenwerk denk je, nou dat was het ook! Althans voor mij tenminste, wouter had geen moeite met de 5897 meter hoge vulkaan. De Cotopaxi vulkaan is een van de hoogste actieve vulkanen ter wereld. Het is tevens de op een na hoogste berg van Ecuador. We startte vanmorgen om 07.00 uur in Quito, 60 km zuidwaarts ligt het Cotopaxi national park, we reden gelukkig een heel eind omhoog en de laatste 1,5 km moest te voet, een behoorlijke onderneming op deze hoogte in de kou en met een volle blaas. Ik had een opgeef momentje maar na een paar keer goed doorademen toch de Refugio José Rivas op een hoogte van 4864 meters gehaald! We zijn weer een stempel in ons paspoort en een geweldige ervaring rijker. Naar beneden ging een stuk makkelijker en vanaf de parkeerplaats mochten we verder de 9 km naar beneden met de mountainbike. Ik startte met een paar meiden ietsje lager omdat het eerste stukje echt heel steil was, Wouter niet hoor, die knalde gewoon keihard naar beneden voor de hele groep uit. Wat ben ik blij dat ik dat niet gezien heb! Nu terug in Quito en onze kamer in het luxe hotel toch nog maar even gehuurd voor paar uurtjes: powernap en lekker douchen. Straks om 23.00 uur met de nachtbus naar Lago Agrio alvorens we per kano naar onze lodge in de Amazone worden gebracht. We zijn er dus even een paar dagen niet bereikbaar..

1. Marja:
    Knap zeg!!
  2. Evelyn:
    26 juni 2017
    Bikkels, dat geeft toch een kick om dan die top te bereiken! Nooit meer vergeten dat gevoel ;-) veel plezier komende dagen, kijk uit voor giftige kikkers en enge spinnen :-O oja en de gorilla's natuurlijk :-I
  3. Ria/mam:
    Wat weer een Avontuur!