24 sep Dagtrip Ubud - Uluwatu, Bali

24 september 2016 - Ubud, Indonesië

Gisteravond toch nog weer uit geweest, ik kwam op straat Michelle en Claire uit Engeland tegen en we belandde in "the laughing buddha". De live muziek hier was echt zo onwijs goed, de zanger kon zo voor Bruno Mars doorgaan! Onder het genot van een Bintang dansen en genieten. Daarna nog cocktails en Tequila toe en toen ik later naar huis liep vroeg Bruno Mars of hij mee mocht naar mijn bungalow, wat bof ik toch! Maar nee, ik bedankte ook nu weer. Vanmorgen kwam mijn scooter taxi niet opdagen dus ging ik met een auto taxi naar de Uluwatu tempel. Eerst brachten we een koppel uit Haarlem naar seminyak en toen door naar Uluwatu, zuidelijkste puntje van Bali. Dit was nog een hele onderneming met dat drukke verkeer hier op Bali. Inmiddels was het al 13.00 uur dus ik stelde voor om wat te gaan eten, ik trakteerde mijn chauffeur op een lekkere Indonesische maaltijd. Bij de Uluwatu tempel gunde ik mijn 2 overrijpe bananen aan de brutale apen, en toen was het genieten van het uitzicht over de kliffen, blauwe zee en de kust. Ook deze taxi chauffeur hield weer graag van aandacht, zucht, maar behalve de bijbedoelingen was hij verder wel aardig. Na de tempel nog even zwemmen in zee bij Pedang Pedang Beach (gelegen in een prachtige kleine baai) en toen weer terug naar Ubud. Boven de zee zag ik al de donkere wolken en het onweer, en onderweg barstte de regen los. Achteraf was ik toch wel blij dat ik nu niet achterop een scooter zat. De auto had nog meer voordelen, ik kon mooi mijn telefoon aan de radio koppelen en meezingen met Marco Borsato ;) ’s avonds terug in Ubud vroeg mijn chauffeur of ik nog wat met hem wilde gaan drinken, maar ook nu bedankte ik hem vriendelijk. Na een douche nog even het centrum in om een keertje geen nasi goreng maar pizza te eten, onderweg passeerde ik een moeder met 2 meisjes van een jaar of 6, bedelend in een portiek, ik gaf ze een stapeltje briefgeld het was niet veel maar het liet ze stralen... het bracht mij weer even terug in de realiteit en hoeveel luxe wij eigenlijk hebben.

1. Kelly:
    2 oktober 2016