15 sep Borobudur, Java -16 sep Labuan Bajo, Flores

16 september 2016 - Labuan Bajo, Indonesië

Na lange tijd wachten toch maar besloten om door de hevige regen en onweer terug naar de guesthouse te fietsen (het was tenslotte al laat op de middag en het is hier om 17.30 uur al donker). Onderweg veel locals naar mij lachen en gebaren dat ik moest schuilen. Maar wij Hollanders smelten niet van een spatje regen dus toch stug doorgefietst... uiteindelijk drijfnat aangekomen bij de guesthouse. Het bleef de hele avond nog regenen, hele rivieren stroomden over het terrein. Hierdoor zag ik het niet zitten om de volgende dag met deze weersvoorspellingen naar de bromo vulkaan te gaan.. dus ik besloot om mijn reisplan achterstevoren te doen en met Tom en Asli mee te vliegen naar Flores (waar het volgens weeronline wel zonnig was). Zo gezegd zo gedaan, tickets geboekt en om half 4 de wekker gezet. Via een tussenstop op Bali waar ik afscheid nam van Tom en Asli (zij vlogen op een andere plaats) uiteindelijk aangekomen op Flores. Het was vanuit de lucht al een prachtig gezicht; al die eilanden en dat blauwe water en bovenal zon! Ik kreeg er al helemaal zin in. Op Labuan bajo aangekomen met de taxi naar mijn hotel gebracht, onderweg zag ik al prachtige uitzichten over de baai. Van het hotel moet je niet teveel verwachten -het toerisme is nog in opkomst- maar de locatie is echt geweldig. Na mijn welkomstdrankje meteen de snorkel opgezet en de zee in gedoken, bij het eiland hier tegenover zag ik door mijn duikbril een enorme zeester, een volledige familie nemo-visjes in een anemoon en toen ik dacht dat dat niet overtroffen kon worden zag ik ook nog een lionfish/ koraalduivel, wat gaaf! Na de duik een prachtige zonsondergang over de baai en gado gado in restaurant. Vakantie!

1. Marja:
    16 september 2016
    Prachtig!!
  2. Lia:
    19 september 2016
    En dan vandaag óók nog die caravan, geweldig!
  3. Lia:
    19 september 2016
    Écht prachtig!
  4. Kelly:
    21 september 2016
    Wat een mooie vakantie!! Had je de GoPro ook mee met het snorkelen?