15 sep Borobudur, Java

15 september 2016 - Borobudur, Indonesië

Terwijl ik in een boeddhistisch klooster schuil voor de stortregen schrijf ik mijn 2e verslag. Ik had vannacht niet heel goed geslapen in mijn hutje, dit dankzij een haan die van de leg was, een moskee dat een gebed om 04.30 uur noodzakelijk vond en een buurman die van een douche om 05.00 uur ’s morgens houdt… dus ik ging er toen ook maar uit. Als ik niet al had geweten dat dankzij de bewolking een Borobudur sunrise tour er niet in zat was ik er tenslotte ook al om 04.00 uur uitgegaan. Dus na een kopje thee ging ik samen met Tom en Asli op de fiets naar de Borobudur. Gopro op mijn stuur en gaan, ojaa shit, linksss! Gelukkig veilig en redelijk vlot aangekomen.. helaas ze trapte daar niet in mijn studententruc dus dan maar de volle mep.. 350.000 Rp (omgerekend zo’n 23 euro) maar dit was het wel waard. Wat een geweldig mooi complex, ik heb alle etages rechtsom gelopen en de reliëfs bewonderd, eenmaal boven werd ik beloond met de mooie stupa’s, buddha’s en het prachtige uitzicht. Het lijkt wel alsof hij midden in een oerwoud staat met in de verte de Merapi vulkaan. Na dit mooie ochtendprogramma terug naar de guesthouse en ontbeten: stickyrice, gebakken banaan en dragonfruit, mmmm. En toen zag ik een joekel van een spin in de boom, zo een die ik in Thailand bijna in mijn snufferd kreeg toen ik op die olifant door de jungle reed, brrrrrr… Verder wel genoten van de perfecte locatie zo aan de rivier, erg rustgevend. ’s Middags was het tijd voor mij om er nog even alleen op uit te gaan, dus fiets gepakt en naar de Mendut tempel gegaan met een immens grote boom ernaast en naar het monniken klooster, waar ik nu zit en waar het dus nog steeds keihard regent en inmiddels ook onweert . Vanavond kom ik hier terug (mits ik hier eerst wegkom, buienradar??) voor een meditatiesessie, ben benieuwd!

1. Ria/mam:
    15 september 2016
    Hanen kunnen niet v.d leg zijn haha
    Is gopro een tomtom?
  2. Kelly:
    21 september 2016
    Ben heel benieuwd naar hoe dat ontbijt er dan uitziet... klinkt goed! Leuk dat je daar kunt fietsen trouwens!