03-07-2017 Puerto Lopez, Ecuador

3 juli 2017 - Puerto Lopez, Ecuador

De busrit van Riobamba naar Puerto Lopez was een lang vermoeiend nachtritje met 2 overstappen en een tijdje wachten op het enorme busstation van Guayaquil, maar het ging allemaal goed en rond 06.30 uur kwamen we aan. We gingen met een soort tuktuk naar ons hotel die ik van tevoren had uitgezocht maar nog niet had geboekt. Het was even zoeken, onze chauffeur had er nog nooit van gehoord maar toch gevonden en de gastvrouw schrok er wakker van. Het bleek een Canadees stel te zijn met 1 grote kamer op hun 3e verdieping die zij verhuren en inderdaad voor de komende 2 nachten vrij komt. We kregen een heerlijk kopje koffie en ontbijt in de tuin en snapte nu de naam "house of gates", overal zijn hekjes gemaakt vanwege de 4 honden en 3 (of meer?) katten die ze hebben gered van de straat. Ze helpen ook door geld in te zamelen en 3x per jaar de dierenarts alle zwerfdieren te laten "fixen" zodat het grote probleem zich enigzins niet verder uitbreidt. Ze vertelde ons dat dit nu de 1e dag was dat het niet regende en leek op te klaren na ruim een maand slecht weer; " Nou dat klopt, dat horen we de hele vakantie al overal, we hebben nog geen dag slecht weer gehad!" :-D Na het ontbijt gingen we meteen mee op walvissentocht, we zagen denk ik wel een stuk of 12 walvissen vanaf de boot, soms springend maar meestel duikend en het water uit hun spuitgaten, zo gaaf! Hierna was onze kamer gereed en konden we erin, wat een mooie kamer, het leek wel de honeymoonsuite. En een prachtig uitzicht op zee, met de bijgeleverde verrekijker kon ik de walvissen zelfs weer zien. 's Avonds lekker scampi's gegeten, wat door het dorpje gelopen (behoorlijk modderig) en niet te laat naar bed, want we waren inmiddels behoorlijk moe.
De volgende morgen een heerlijk ontbijt op ons balkon met lekker veel koffie en verse jus, mmm. Toen met de taxi naar Aqua Blanca, een klein primitief dorpje in het natuurreservaat waar we uitleg kregen over de geschiedenis, een rondleiding over de grond en langs de rivier waar de vrouwen hun was deden en uitkwamen bij het zwavelmeertje. Een soort zwembad wat naar rotte eieren stinkt maar goed is voor de huid. Dus lekker even een duik genomen en ons helemaal laten inmasseren met modder. Dit werd hard in de volle zon, een erg grappig gevoel. Hierna gingen we door naar een mooi strand "Los Frailes" en liepen we door naar "Playa Tortuga" waar we het strand helemaal voor onszelf hadden. Terug in Puerto Lopez nog even lekkere dure chocolade voor thuis gekocht, een hete douche genomen en s' avonds met onze gastvrouw Shawna en de hond Daisy een strandwandeling gemaakt en toen pizza gegeten op de boulevard. Echt even genieten zo van onze laatste vakantiedag! Morgen vliegen we weer naar Nederland, rustig aan wakker worden, ontbijt om 09.30 uur en om 12.00 uur met de bus naar Guayaquil terug waarvandaan we 18.45 uur rechtstreeks naar Amsterdam vliegen. We hebben echt een supermooie vakantie gehad en weer veel gezien en beleefd, we zijn het erover eens dat als we 1 ding als het mooiste moeten aanwijzen dat dit dan het moment was met alle duikende Pelikanen en bluefoot boobies in zee, de zeeleeuw zwemmend ertussendoor en de leguanen op de lavarotsen; Isabela, galapagos. Allemaal weer bedankt voor het volgen, de leuke reacties en Anouk en Lia enorm bedankt voor het passen op onze poezenkinderen!! Xxx

1. Marja:
    4 juli 2017
    Prachtig om te lezen maar het moederhart is ook weer blij als jullie veilig terug zijn! ☺️
  2. Lia:
    4 juli 2017
    Volgende keer pas ik niet op de poezen, maar ga ik mee!
  3. Ria/mam:
    4 juli 2017
    Schitterend verhaal weer.Wat hebben jullie het getroffen. Goeie terugreis en tot snel xxx
  4. Evelyn:
    4 juli 2017
    Was super leuk om te lezen! Goede reis terug lieverds!!
  5. Ingrid Jonkhout-Admiraal:
    5 juli 2017
    Hai Leonie en Wouter. wat een mooie avonturen hebben jullie beleefd. Prachtige foto's . Zoals jij het kan weergeven geeft een duidelijk beeld van hoe het was. Maar je moet het zelf meemaken natuurlijk. Ik zal het met je verhaal moeten doen. Nu lekker negenieten. Ik vind die dieren en hoe ze jullie aankijken heel grappig.