5 okt Berastagi, Sumatra

5 oktober 2016 - Berastagi, Indonesië

Vanmorgen om 10.00 uur vertrokken met onze chauffeur vanuit Bukit Lawang naar Berastagi. Een lange saaie rit, eerst weer terug naar Medan over dezelfde slechte weg als heen en toen nog eens 2 uur door de bergen. Uiteindelijk kwamen we om 17.00 uur eindelijk aan bij het letterlijk asgrauwe, vrij koele stadje. Overal ligt een laagje stof/ as op. Het plaatsje werd ooit gesticht door de Nederlanders en nu zijn de belangrijkste toeristische attracties de twee nabijgelegen vulkanen; Sibayak en Sinabung. Sinabung is nog steeds erg actief, de laatste uitbarsting was mei dit jaar.. Na aankomst in ons uitgestorven stoffige hotel even het stadje ingelopen en de plaatselijke markt bezocht. Kinderen liepen achter ons aan en wilden maar al te graag hun engels een beetje oefenen. Op de markt zagen we veel groenten, fruit, vissen, ganzen en kippen. Alles werd ter plaatse vers voor je geslacht... Verder is het maar een saai stadje. Morgen om 04.00 uur (hoe vroeger ik opsta hoe langer ik van mijn 31e verjaardagsfeestje kan genieten) gaan we Sibayak beklimmen! Ik heb nog spierpijn van gisteren... hmmmzz. Ik had mijn verjaardag eigenlijk liever gevierd in een hangmat op een bountystrand met een cocktail in mijn hand.. Wie weet is Wouter nog creatief ;-)

1. Yvonne:
    5 oktober 2016
    Asblond haar zal je ook best staan. Ik hoor het al... Terug naar die Gili eilanden!
    En @ Wouter: iets met stille verjaardagshint!