19-06-2017 Puerto Baquerizo Moreno, San Cristobal, Galapagos

19 juni 2017 - Puerto Baquerizo Moreno, Ecuador

Gister lekker uitgeslapen, ontbijt met zicht op zee en het geluid van zeeleeuwen om ons heen. We besloten te wandelen naar uitzichtpunt Mirador Cerro Tijeretas (2.5 km), in de volle zon behoorlijk pittig. Maar de beloning was het waard. Wat ons trouwens opvalt zijn de zeer goed aangelegde paden, dat loopt wel prettig. Ik ging nog even snorkelen in de baai van Las Tijeretas en kwam weer een enorme zeeschildpad tegen, het begint al bijna gewoon te worden. Hierna liepen we terug naar PlayaMann, struikelend over de zeeleeuwen vonden we een lekker plekje op het strand waar we een paar uur verbleven en ons prima vermaakten met die beesten, wat zijn ze grappig om te zien. In het water komen ze nieuwsgierig om je heen zwemmen. De geluiden die ze maken kun je het beste omschrijven als een brakende geit.
De zonsondergang was prachtig en snel, toen weer uit eten bij de locals inclusief 2 enorme kakkerlakken onder ons tafeltje, ik had meteen geen trek meer.
Teruglopend nog even een dansje gewaagd op een achtertuinfeestje en via de Malecon (boulevard) richting ons hotel. Nu lag het strand nog voller met zeeleeuwen en stonden we nog lange tijd te kijken hoe kleine baby zeeleeuwtjes wanhopig schreeuwend op zoek waren naar hun mama.
Vandaag wat broodjes gehaald bij de bakker en toen met onze vloeiend spaans sprekende taxi chauffeur het hoogland in, hij vond het leuk om er ook heel veel over te vertellen… Desalniettemin genoten we van de activiteiten, we gingen eerst naar een kratermeer waar de fregat vogels het zout uit hun veren komen wassen, toen naar een landschildpaddenopvang waar ze in het semi wild leven en we eindigden op een mooi stand, Puerto Chino. Terug bij ons hotel nog even heerlijk liggen zonnen bij het zwembad en de jacuzzi, die ondanks de benodigde opwarmtijd behoorlijk koud bleef. Morgen vliegen we er weer vandoor, we gaan dan naar Quito op 2850 meter boven zeeniveau. We hebben enorm genoten van de Galapagos eilanden en zo ontzettend veel gezien op ons eigen houtje, echt geweldig!

1. Marja:
    22 juni 2017
    Prachtig!
  4. Inge van der Merr:
    23 juni 2017
    De foto van de zeeleeuw onder water is zo liefffffff.