14-06-2017 Puerto Villamil, Isla Isabela, Galapagos

14 juni 2017 - Puerto Villamil, Ecuador

Vanmorgen na het ontbijt spullen gepakt en samen op avontuur. Via een speciaal aangelegd pad kun je door kleine meren, bossen met giftige appels en dorre vlakten met cactussen lopen tot aan de schildpadden opvang. Meteen bij start lagen een paar zee leguanen heerlijk te luieren, en nog geen 100 meter verder ontdekten we onze eerst flamingos, wauw, echt supermooi! Verder zagen we nog wat andere soorten vogels maar genoten we ook van het bijzondere landschap. Bij de schildpaddenopvang hebben we gezien hoe ze hier de grote landschildpad redden van de ondergang, het was grappig om te zien, zulke grote logge beesten klimmend over en elkaar en op elkaar… Het waren net allemaal E.T. ‘s, geen wonder want Steven Spielberg haalde hier zijn inspiratie vandaan. Ook zagen we schilpadden met putten in hun schild, een overblijfsel van de laatste vulkaanuitbarsting. Na de wandeling terug naar het strand waar we honderden zeeleguanen en krabben op de rotsen zagen zonnen en eten van het zeewier, terwijl kleine vuur hagedissen zich op hun beurt vanaf hun rug tegoed doen aan de vliegjes. Wij kozen ervoor hier ook heerlijk even te gaan liggen zonnen, ondanks smeren ben ik evengoed verbrand, zo fel is de zon hier. ’s Middags door naar de andere kant van puerto villamil, we lopen via het strand en de lavarotsen waar ik bijna op de zeeleguanen ga staan. Bij concha del perla ben ik gaan snorkelen, Wouter wilde nog even de kat uit de boom kijken, maar tien minuten later toen ik een enorme zeeschildpad zag was hij toch om. Wauw, hij was echt enorm en trok zich niks van ons aan. Later kwam er opeens nog een zeeleeuw om ons heen zwemmen en zagen we nog 2 zeeschildpadden, wat gaaf! Terug bij de pier zagen we ook nog een grote rog en nog meer spelende zeeleeuwen. Het is hier net een grote dierentuin. We spraken af met onze nieuwe vriendin Sheila van de boot om bij haar hotel (die van $400 p.n.) een wijntje te komen drinken, Sebastiaan (een vriend van haar die op dit eiland woont) kwam er ook bij een zo werd het een gezellige en interessante avond. Als afsluiter hamburgers bij een lokale tent ipv de toeristische restaurants aan de hoofdstraat. Wat een leuke dag zo!

1. Marja:
    Prachtig!!
  2. Suzanne:
    15 juni 2017
    Wouw! Wat een avontuur al!!! Prachtige foto's. Lekker genieten!!!!!
    Groetjes
  3. Tom ban der Woude:
    15 juni 2017
    Klinkt nu al weer leuk !
  4. Lia:
    16 juni 2017
    Wat hebben jullie wederom weer een prachtige reis! Doen jullie écht goed!
  5. Ria/mam:
    16 juni 2017
    Super dagje zo te lezen.
  6. Leonie Admiraal:
    20 juni 2017
    Bedankt voor jullie reacties, wat leuk dat jullie ons volgen! Xxx