08-03-2018 Agra

8 maart 2018 - Agra, India

Vanuit Delhi reizen we door naar Agra, we hebben voor de komende 18 dagen een eigen auto met chauffeur. De trein boeken wilde niet echt lukken en dit leek me wel makkelijk om ook wat meer plekken uit de route te bezoeken. We maken kennis met onze driver Mr. Abdul Wajid, een erg aardige man die kwa uiterlijk wel wat weg heeft van Osama Bin Laden..
In Agra bezoeken we eerst het rode fort van rood zandsteen dat wordt omsloten door een 2,5 kilometer lange vestingmuur. Hier vandaan heb je ook al zicht op de Taj Mahal. Shah Jahan, de vijfde heerser van het Mogolrijk, liet de Taj Mahal als laatste rustplaats bouwen voor zijn geliefde echtgenote Mumtaz Mahal. Zijn zoon heeft zijn vader vervolgens gedurende 8 jaar in het rode fort opgesloten, zodat hij naar zijn Taj Mahal kon kijken zonder hem te kunnen bezoeken. Voor zichzelf wilde hij aan de overkant van de rivier een zwarte kopie bouwen maar dat is nooit gebeurd en zijn lichaam is bij zijn vrouw in de Taj Mahal geplaatst.
Na het rode fort keken we naar de prachtige zonsondergang vanaf de overkant van de rivier in de Mehtab Bagh tuinen en toen door naar ons door apen omringde hotel.
De volgende ochtend al vroeg uit de veren, ons hotel ligt op 5 min lopen van de ingang en we staan bijna vooraan in de rij. Bij zonsopgang gaat de poort open en het is rennen naar de Taj Mahal voor het mooiste uitzicht zonder andere mensenmassa’s. Het is prachtig! De gebruikte natuurstenen blinken in het zonlicht en het witte marmer verandert van kleur naarmate de zon hoger naar de hemel klimt.
Onze gids verteld het verhaal en wij genieten.

1. Kelly:
    11 maart 2018
    Super mooi! Ik vond het al zo knap dat jullie zonder andere toeristen op de foto staan... Goed gedaan! Echt prachtig.
  2. Marja:
    Erg mooi!
  3. Suzanne:
    11 maart 2018
    Wouw, wat een prachtige foto’s!!! Mooi geschreven weer. Wacht benieuwd op jullie volgende avontuur!
  4. Ria/mam:
    11 maart 2018
    Wel getroffen met het hotel zo dichtbij.
  5. Yvonne:
    11 maart 2018
    Wat een reis... Nu al! Eindelijk zitten jullie er en wat een toffe dingen komen er op jullie pad. Geniet lieverds, ik geniet mee hier!
  6. Evelyn:
    11 maart 2018
    Wat geweldig, ook die laatste foto met Wouter. Super cool gedaan. Lijkt me intens daar, je kan super leuk schrijven Lee